vickitick

Alla inlägg under september 2012

Av Victoria - 27 september 2012 20:49

Godkväll! :)


Idag har jag varit hemma..

Men jag va i skolan och hämtade läxor idag, sen åkte jag och mamma till mommo.

Där va erica o barnen. Dom hade varit på Zoo Market och rakat bort Prisses skägg, för det blir ju varmt

mellan kinden och munkorgen på honom när han druckit vatten, det blir fukt och infekterat!

Så det hade dom rakat bort, han såg ut som en lite pudel! så syyt va han iallafall!


Du är en underbar hund.

Du är min lilla bebis.

Du är min underbara Prins!

Nu vet jag inte, du är hänging.

Du är trött.

Du är borta i din värld.

Du är rädd.

Du är mysig.

Du släppte inte blicken på mig.

Du är fin och vacker.

Du kommer alltid vara min lilla Prins!

Älskar dig Gubben.

Du måste krya på dig nu!

Och busa & leka igen! <3


I morrn är det fredag. Ledig från skolan! JIPPIE!

Ska packa, duscha, fundera på om jag glömt något.

För i morgon, klockan 16.20, går båten till Oskarshamn!

Vi ska på RRR i morrn! RALLY RAJJSING RESA! ;D haha.

Hoppas att det blir kul.


Var ju barnvakt igår åt Nova och Nellie.

Det gick bra! Vi lekte prinsessor! :D

Kommer några bilder här!


   



Nu kommer det lite skönhets tips! :)

Nu i höst är det inne med Eyeliner, i alla dess former!

Lite som mycket! Det är höstens Catwalk mode!


Några exempel. 


Och det kommer en Femme Fatale look, inspirerad av Marilyn Monroe! Oktober looken!

Det är märket Mac som hyllar denna kändis, en beautyikon.

En färgkollektion med en klassisk klar nyans av rött, olika skimmrande ögonskuggor och förlängande mascara. Priserna ligger från 135 kr och uppåt!


Hoppas att det var några bra tips! :)

Bloggar mera i morrn då!

Ha en bra kväll sålänge!


 


XOXO


Av Victoria - 25 september 2012 15:26

Goddag!


Igår så stannade jag hemma från skolan, pga att jag vaknade i söndags morrse sten förkyld..

Så igår kom jag inte iväg till skolan, hade hostat mig igenom natten..

39 graders feber och snorig som fan.. Och bihåleinflammation som vanligt..

Och så har jag varit hemma idag med..

I morrn hoppas jag på skolan, men har ännu feber och de vägrar att ge sig!

I morrn ska jag vara baranvakt, åt nova och nellie.

Mamma o mommo ska hämta prisse, janne är på fastlandet och erica jobbar till kvart över nio..

Så jag ska vara barnvakt. Hoppas att jag orkar och klarar det!.. Men det tror jag!


Yes så är de.

Har inte hänt så mycket kul i mitt liv just nu..

Bara mest tråkiga saker..

Men bloggar mera när jag känner för det!


Sjuklingen!


   

Sjukligen i dom andra nya glasögonen!



XOXO

Av Victoria - 23 september 2012 19:33

Godkväll! :)


I fredags så var det skola, vi såg filmer..

Båda den franska filmen och pojken i randig pyjamas var bra! :D

Sen gick jag till andreas en sväng, mommo körde hem mig och stannade en stund.

Och så kom Jenny hit med!

Sen så gjorde jag inte så mycket..


I lördags så vaknade jag och började skriva på en gång på datan en inledning till recensionen :)

Sen så ringde mamma upp mommo..

Prisse hade blivit attackerad av en kamphund, på fredagskvällen..

Prisses käke var av, och mommo o Prisse fick åka till Roma.


Jag och mamma åkte in till mommo, mattias var där.

Mommo pratade med polisen och med ägaren till hunden.

Ingela åkte och hämtade Prisse i Roma, kom förbi vid mommo.

Så fick se honom, sen åkte dom båten 16.20, till stockholm, bagarmossens djursjukhus.

Så han ska opereras i morrn, så kommer han hem på tisdag.


Och idag så har jag inte gjort ett skit, städat och plockat ur massa kläder ur garderoben som

jag ska sälja! Så hoppas att något kommer bli sålt!

Här kommer lite tankar som far runt i mitt huvud.


Vad fan händer? Prisse min lilla bebis!

Fyfan för kamphunden, han ska avlivas!

Allt är bara snurrigt, allt är konstigt.. vad fan ska man göra!?

I morrn är det skola, halvdag, sen mommo..

Mitt liv, jaa mitt liv. Vad vill jag med mitt liv?

Jag vill kunna visa att jag kan saker, men jag vågar inte..

Tänk om folk tycker att jag är kass? Vad gör jag då?

Pinsamt, nej, jag håller de för mig själv.

Och finns det någon som bryr sig om mig egentligen?

Det känns fan inte som det.. Vart är mina kompisar?

Har jag inga eller?

Det känns inte som det vad fan gör man?

Jag orkar inte höra av mig till allt och alla hela tiden.

Vill folk mig något får dom komma till mig då.

För jag orkar inte längre, måste börja tänka på mig själv..

Inte sätta alla andra framför mig hela tiden.

Livet, det flyger iväg, men jag, jag står still..

Jag är tyst och säger ingenting.


 


XOXO


Av Victoria - 20 september 2012 21:39

Godkväll!


Alla har en blogg för att anteckna som en dagbok fast över nätet där alla kan läsa.

Jaa, nu är det dax för mig to step it up and write write write!

Så jag ska börja skriva Varje dag.. Och mycket tankar om vissa saker.

Men namn eller liknande kommer inte med, isåfall påhittade namn..


Jag har inte bloggat sedan söndags, men jag orkar inte dra upp veckan.

För det har inte hänt något speciellt, bara pluggat mycket.

I morrn  ska vi se film heeela dagen. Först en film på borgen, så de blir ingen engelska.

Sen efter lunch är de svenska och då ska jag se film dramatiseringen utav boken "Pojken i randig pyjamas".

Hoppas att filmerna är bra, men den på borgen är fransk.. vilket suger allt som finns.

och pojken i randig pyjamas kommer inte vara lika bra som boken..


Mitt liv just nu är upp och ned.

Tankarna far runt i huvudet som en frisbee som kastas.

Jag mår dåligt, kroppsligt men även mentalt.

Ändå är det aldrig någon som frågar hur man mår och verkligen mena de.

Andreas finns där för mig jämt och bryr sig verkligen.

Men jag börjar tveka på alla andra.

Har jag några äkta vänner? Bryr dom sig verkligen?

Jag orkar inte hela tiden höra av mig. Så jag har gett fan i det.

För att se om det är någon annan som hör av sig.

Gör någon de då? NEJ.

Finns du där för mig På Riktigt?

Fan vad håller jag på med? Vad tänker jag?

Skit i det just nu. Lev livet, och va med dom som känns bäst.

Lyssna på musik och slipp tankar.

MUSIC IS MY LIFE. IT`S KEEPS ME ALIVE. YOLO.


GANGNAM STYLE.

Heey, sexy lady.

Oopa Gangnam Style, Oop oop oop.

OOPA GANGNAM STYLE!


 


Kärlek till er som finns där för mig. Dag som natt. Älskar er av hela mitt hjärta.

Tack till er som läser min blogg. Det betyder mycket för mig.



XOXO


Av Victoria - 16 september 2012 20:54

Godkväll :)


I torsdags morrse så åkte pappa iväg på SM - rally.

Jag och mamma hade lite mys, men jag mådde kasst..

I fredags så va jag hemma på morgonen och åkte in till svenskan för att se en film

som ska vara en del av min recenssion.. Men läraren kom inte, så v fick sluta!

Jag skulle va med Iza, så jag gick hem till henne, men ammis och iza skulle på möte.

Så jag satt och läste min bok!


Sen kom dom hem ammis, iza och Adam. Iza´s boyfriend! :DD

Vi pratade och hade kul, åt mat sen åkte adam med bussen hem.

Jag och Iza hade kul hela kvällen, sen kom Jocke och Tom och hämtade mig.

Dom körde mig hem, sen gick jag och la mig.


Igår så pluggade jag på dagen, på kvällen så åkte jag till andreas.

Vi handlade för maten till kvällen, sen så fixade vi mat och åt.

Sen så såg vi film och åt ben and jerry´s glass! det va mumma de du!

Sen så sov vi.

I morrse så kom mamma dock och hämtade mig tidigt, starx innan nio.

Jag hade jätte ont i kroppen och mådde skit...

När jag kom hem gick jag och la mig igen.. Vaknade halv ett..

Jag och mamma åkte och handlade.


När vi kom hem fixade jag lite på datan, och pluggade.

Sen lagade jag och mamma mat, och väntade på pappa!

och väntade och väntade!!! Tillslut kom Papi hem! :D

GLAD CHEY MAN BLEV DÅ!

Saknat pappa skit mycket! Det hade gått bra för honom på SM´et oxå!

Kuligt för pappa!


I morrn är det skola igen då, psykologi och sen vård & omsorg vid demenssjukdom!

Så hoppas att man pluggat tillräckligt efter sin förmåga nu då!

Men det tror jag! :)


Ska se NAVY CIS nu med pappa, har redan sett Bones :)

Ha en underbar kväll, bloggar mera i morrn!



 

Ta mig inte seriöst.

Eller jo seröst, Ta mig!


Ett utav min favvo visdomsord! ;)


XOXO


Av Victoria - 13 september 2012 17:13

Hejj hejj! :)


idag så slöt vi halv tolv typ.. skit skönt!

när vi slutat kom mamma och hämtade mig, vi handlade lite och åkte hem.

Har vilat så jag orkar plugga nu sen.. massa att göra..

Svenska, Vård & omsorg, vård & omsorg vid demenssjukdom och medicin..

Men nu ska jag laga mat med mamma :)

Pappa är ju på rally SM, så nu ska vi äta lax! ;) haha..

Ha en underbar dag, höres kanske sen!


 


XOXO

Av Victoria - 12 september 2012 20:19

Godkväll! :)


Idag så hämtade jag mina glasögon :)

Men fick bara ett par, dom hade beställt två st av samma modell..

Skulle ha dom här och ett par utan ram nere.

Men dagen idag va sämst :P


Va i skolan en timme, sen skulle jag på behandling. Sen till optikern o hämta brillorna.

Då hade vi hunnit sluta så det va ingen idé att gå tillbaka till skolan :p

Så jag åt på max med andreas.

Så kom mommo och hämtade oss, så lämnade vi andreas på willys.

För han skulle jobba idag :)

Sen åkte vi hem hit, så vilade jag en stund. Sen så läste jag lite bok eftersom jag fått brillorna.

Sen åt jag inte mat med mamma eller pappa.

Jag pluggade, sen så kom jag ner och gjorde en kasslerwok! :D de va mumms!


I morrn är det torsdag, pappa åker i morgonbitti till fastlandet på SM-Rally! :)

Hoppas att de kommer gå bra för honom.

Sen så kommer han hem på söndags eftermiddag!

Så får se vad som händer i helgen när det bara är jag och mamma!

Här kommer min nya officiella favvolåt!! LOVE IT!


Åhh mitt hjärta slår. Kommer jag med dig vännen vart du än går.

Bli nu ett med mig darling.

VART JAG ÄN GÅR!


Här kommer bilderna! :D


 



XOXO :) 


Av Victoria - 11 september 2012 21:40

Godkväll! :)


Idag så va de skola, plugg, gympa och lunch och plugg.

Sen tog jag bussen hem, så va mommo o prisse här :)

Sen kom erica och barnen med, dom åt mat här.

Så busade jag lite med dom, sen pluggade jag. Så kom Jocke hit :)

Snackade lite med han och mamma.

Sen gick jag med pappa och jocke i garaget en liten stund.

Sen satte jag mig här och har fixat inloggningsuppgifterna till NewBody :)


Ser på American Virgin, en as kul film. Ser den med pappa :)

Ska nog lägga mig tidigt.

I morrn är det skola, dit och plugga, sen på behandling.

Sen håla, då ska jag fixa mina glasögon, sen käka lunch.

Sen är det klassrådstid, och medicin. Sen slutade vi för dagen!

Soft soft egentligen!


Efter skolan så blir det ännu mera plugg.. Kul..

Men jag bloggar i morrn! :D

Så ska ni får se mina brillor!

Ha en underbar kväll, sov gott och dröm sött sen! <3




XOXO 


Presentation


Hejj!
Jag är en glad tjej på 17 sommrar.
Jag lever livet på Gotland.
Går Vård & Omsorg på Säve.
I bloggen så kommer jag skriva om min vardag.
Är det något du undrar över så får du fråga! :)
Puss & Kram

Fråga mig

7 besvarade frågor

Hur mycket är klockan? :)

Omröstning

Har du läst min Sex & Kärleksblogg? :)
 Ja :)
 Nej :)
 Visste inte att du hade en! :p

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Testa ditt BMI!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards