vickitick

Alla inlägg under juli 2012

Av Victoria - 30 juli 2012 21:10

Godkväll alla bloggisar!


Tänkte skriva lite om små fakta

Lite skönhets tips osv!


Om akne 3 snabba:


1. Det sägs att forskare tror att ett stort intag utav olika mjölkprodukter kan orsaka Akne!

2. Man har ju en svart prick i en pormask, men det är inte smuts, utan ett pigment.

3. Och till en stor myt! Det finns inga studier som på visar att smink orsakar Akne! Så du kan sminka och täcka över finnar och annat med concealer eller foundation!


Visste du att i Tomater finns det Lykopen, ett ämne som är bra för huden, som skyddar huden mot solen! Så jaa, Ketchup är fylld med Lykopen oxå!


I höst är det skimmer i din ögonskugga som gäller!!

den ska glittra, skimra och glänsa!

Tips då är att köpa Isadoras nya ögonskuggor.

"Brown Patina" och "Paradox". En box kostar 129 kr.


Varken Rosa eller Beige läppar är inne längre.

Nu ska de vara Nudefärgat!

Det är vakert och elegant!

Det är ändå naturligt, passar till Allt!


Hoppas att du fått lite tips och fakta iallafall!


Men nu till vardagen då!


Jag var nere vid Erica och hjälpte henne att färga håret!

Det gick bra, var värre när vi skulle skölja ur det eftersom hon bara färgade underhåret!

Vi ville inte ha den färgen i övriga håret så Erica fick sitta på golvet halvt i och halvt utanför duschkabinen! haha, såg ut som om hon satt där och posade! tihih..

Men det blev fint iallafall!

Och nu sitter jag här och ska försöka komma på olika frågor om Erica till hennes tipspromenad

till lördag, på hennes 30 års fest!

Yes, men nu ska jag titta vidare på tv´n, om Big Families! dom som har mellan 10 - 14 barn!   

Helt sinnessjukt! Men det är ändå häftigt!


Ha en underbar kväll, sov gott och dröm sött sen!



PUSSS!


Av Victoria - 30 juli 2012 17:09

Helluu! :)


Ville bara blogga snabbt!

Lägger upp en video, alltså min första videobloggning! :D

Lyssna o njut!

haha..


Min dag ! :) I korthet!


Dagens outfit oxå! :D


     



PUSS & KRAM!  

Av Victoria - 30 juli 2012 12:45

Hejj Hejj!


Eller godförmiddag!

Jag vaknade vi nio, men orkade inte kliva upp. Så jag sömnade om och vaknade tio över tolv!

haha, har fan inte sovit så länge på flera år liksom!!

Och idag händer de nog inte ett skit rent ut sagt..

Får se vad det blir, men klockan är snart redan ett så det känns fan som dagen är gången!

Men nu har jag skapat en ny kategori!

Skönhets Tips.

Och eftersom jag startade Kategorin nu så ska jag skriva ett litet inlägg om Skönhets Tips!


Vill du ge ditt hår extra Volym?

Då är det här inlägget för dig!


Du kanske har ett hår som är livlöst, platt eller tråkigt?

Genom 4 enkla tips så får du mera volym i håret!

Jag har ju själv problem med att få håret att stanna där man vill!


  • Tvätta håret rätt:

Du ska undvika schampo och balsam som är gjort för torrt hår, eftersom att det har en tendesn till att tynga ner håret och bli platt! Du kan istället pröva en volymgivande produkt, för dom innehåler inte lika mycket mjukgörande och feta ingredienser som alla andra schampon, som ger strävare hår.

Efter volymgivande schampo så kör på volymgivande balsam oxå! Strunta i inpackningen!


Det äldsta men det enklaste knepet som nu funnits med Lääänge är att föna håert upp och ned.

Om du fönar håret upp och ned när det är nytvättat och blött så blåser stråna mot växtriktningen och pumpar upp volymen en hel del, och detta skapar en bra grund. Men glöm inte att avsluta med sprayen!


  • En specialprodukt?:

Det finns ju sjukt mycket att välja mellan om man ska ha en extra boost!

Volymmousse, rootlifters, stylingpuder och fönlotions.

Alla dom här lovar att ge en extra volymboost. Ett knep som kan vara bra är om man använder sig utav en produkt som man arbetar in i håret när det är vått och sedan fönar de.

Då är t.ex rootlifters och värmeskyddande produkter bra.

Efter det kan man spraya i en volymspray!

Men det är Aldrig något fel på torrschampo eller hårpuder! Det är oxå bra!


  • Slingtricket:

Nyanser och skiftningar i håret kan lura ögat. Det kan se ut som om man år extra fyllighet i håret.

Har man t.ex ljusbrunt hår, lägg i sandfärgade slingor, and Voila!

Ett annat tips är halt och platt hår som blir strävt utav olika behandlingar, ny volym!


AKUTHJÄLPEN!!


Sätt upp håret i en hård tight knut, låt den sitta i minst en halvtimma!

Släpp ut den, i med spray för att få volym, nytt härligt hår, bättre volym och lockar på köpet!


Men nu ska jag dra! Ha en underbar dag!

Jag bloggar mera senare!


PUSS & KRAM







Av Victoria - 30 juli 2012 00:31

Hejj!!


Nu igen, ja så är det!

Men jag har "pratat" med mig själv, och kommit fram till att jag Måste bli bättre på att blogga.

Jag ska blogga mera, och försöka att få in lite videoblogg oxå!
Det kan vara trevligt, ska testa iallafall!

Så nu är det dax!

Är det något i min blogg som du tycker fattas så är det bara att kommentera nu!?

Nu är rätt tid iallafall, så det är dax att börja bli bättre!


Men nu ska jag gå och lägga mig i min sköna säng och få en godnatt sömn!

Kanske videobloggar i morrn, vem vet? ;)


PUSS <3 

Av Victoria - 29 juli 2012 21:45

Godkväll!


Ja, igår va det rally.

Sen åkte man hem.

Duschade, gjorde sig i ordning, tog några cider o någon öl!

Vidare på Själsö, drack , badade, drack, sminket blev kladdigt.

Grillat, drack, spelade kubb, drack.

Haha aja tror ni fattar! ;)

Men det va en jätte mysig kväll iallafall!

Kom hem runt tre.

Sussade, och så kom man upp idag!


Idag har man slappat och sett film hela dagen typ, och ätit tacos ;)

Men nu känner jag faktiskt för att Hiss & Dissa! :D


 


Och veckans:


 

Går till....


Mysiga grillkvällar!

När man sitter och snackar skit, gammla minnen.

Man grillar, man dricker lite och har mys!

Man lyssnar på musik och minns.

Man är här och man är nu.

Underbara kvällar!


Och veckans:


 


Går till.....


Ut kletat smink!

Det är typ de värsta som finns.

När man sminkat sig ett tag för att få det perfekt.

Och på något vänster så blir det ut kletat.

Man har gråtit, badat eller något annat?

Aja det är veckans Diss iallafall!


Håller du med mig? :)

Ja men seså och kommentera isåfall!
Eller håller du inte med? Varför inte isåfall?


Juste, kan Du vara snäll att hjälpa mig med ett ämne att skriva om på min sex och kärleks blogg? Hittar jag inget ämne blir det inget nytt inlägg!

Så snälla, hjälp mig att hitta på!!

Pussar till dig.


http://sex-love.bloggplatsen.se


 


PUSS!


Av Victoria - 28 juli 2012 09:35

  Godmorgon! :D


Idag är den en fin dag! :)

Idag är det Rally, Tingstäde Runt heter tävlingen!

Och den avslöjar väl sig självt vart den går! ;)

Och ikväll ska vi ner på fest vid Matte o Lottie!

Det ska bli kul, så då får man se hur bakis man är i morrn! x)

Haha, aja de blir nog bra!


I förrgår åkte jag till Klinte till min bebe!

Vi va på Vallen med KAOS. Något som Linda är med i.

Sen såg vi på 21 Jump Street när vi kom hem.

Sen sussade vi, Linda skulle jobba dagen efter så!

Vi klev upp och gjorde oss i ordning, sen tog jag bussen till stan.

Där mötte jag mamma och sen fixade jag lillfingret.

Sedan ner på Vero Moda o byta ett par byxor.

Och sen upp på öster och gå lite.

Sen åkte vi o handlade och sen hem!

Här kommer en bild på vad jag köpte och skorna jag fick av pappa!


Shortsen - Vero Moda. Jeans Jackan - Vero Moda. Kjolen - HM. Skorna - Sportvaruhuset.

Och en svart BH - Cubus.


 

Från sportvaruhuset. 


Igår var jag helt slut. Värmen tar kål på en..

Det är lite jobbigt men det är så de är.

Drack typ 3 Liter vatten eller mer hemma hos Linda.

Men ändå känndes man uttorkad och as trött..


Och igår kom pappa hem med en ny data! :D

Vet inte riktigt vems det är dock :p haha, men de märker vi sen!


Nu ska jag gör mig i ordning, ska åka om en timme!

Ha en underbar dag alla! :)


Lyssna på denna låt, den är as bra! :D



Flipp Flopp I December - Kapa.




 


PUSS & KRAM


Av Victoria - 26 juli 2012 00:55

Men godmorgon eller något! ;)


Ja igår då, va jag på stan med Erica och barnen.

Sen åkte vi hem till mi, städade lite i garaget!

Solat, ätit mat och vilat. Varit i Garaget resten av kvällen fram tills halv tolv typ!

Och nu sitter jag här, ska snart sussa!


Men sen senare idag då så ska jag till Åminne med Erica och barnen!

Mamma kanske ska följa med! :)

Sen ska jag ut till Linda i Klinte o sussa hos henne!

Första gången på hela fucking lovet juuh!!!

Så det ska bli skit kul! :DDD <3333

Får se hur jag kommer ut till Klinte bara? ;o haha


Men de märker vi i morrn!

Så vi får se om jag hinner att blogga mera sen eller inte!

Annars så höres vi på fredag!

Ha det BÄST! :)


 


PUSS <3


   


ÄLSKAR DIG LINDA LINDSTRÖM! <3








Av Victoria - 24 juli 2012 20:08

Helluu! :D


Idag har jag varit med mommo.

Vi va och badade i tofta gropen, de va mys!

Sen så färgade jag håret hemma hos henne! :)

Så nu är det inte bara brunt längre, det är mörk röd - brun! :D

Det är skit fint, brunt men skimmrar o rött som jag ville ha de!

Och här kommer före och efter bilder!


 

Före.

 

   

Efter. Inne, brunt, ute lite rött.


Det syns inte så bra, syns bättre i verkligheten! :)

Men de blev skit fint och jätte bra.

Och när jag kom hem hade pappa köpt nya skor till mii! :D


Den här tröjan köpte jag i söndags förresten! :D

Den är med på lite bilder redan.


 


blev liten bild men aja :P


Ha en bra kvälll! :D <33


   


Puuuusss <3

Presentation


Hejj!
Jag är en glad tjej på 17 sommrar.
Jag lever livet på Gotland.
Går Vård & Omsorg på Säve.
I bloggen så kommer jag skriva om min vardag.
Är det något du undrar över så får du fråga! :)
Puss & Kram

Fråga mig

7 besvarade frågor

Hur mycket är klockan? :)

Omröstning

Har du läst min Sex & Kärleksblogg? :)
 Ja :)
 Nej :)
 Visste inte att du hade en! :p

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Testa ditt BMI!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards